Veelgestelde vragen

- Tickets

- Reserveren

- Reisinformatie

- Wijzigen en annuleren

- Bagage

- Betaling en kosten

- Verzekeringen

- Klachten

 

Tickets

  1. Wat is een e-ticket?

    Een E-ticket is een elektronisch ticket dat als alternatief voor het papieren ticket geldt, met het grote voordeel dat u een E-ticket niet kunt verliezen of vergeten. 

  2. Wanneer ontvang ik mijn e-ticket?

    U ontvangt uw e-ticket binnen twee werkdagen per e-mail na ontvangst van uw betaling. Indien u uw ticket binnen twee werkdagen niet heeft ontvangen neem dan direct contact met ons op via 088 – 24 787 80.

  3. Ik ben mijn e-ticket kwijt of ik heb deze niet gehad. Wat nu?

    Indien u uw ticket kwijt bent geraakt of binnen twee werkdagen niet heeft ontvangen neem dan direct contact met ons op via 088 – 24 787 80.

Reserveren

  1. Wat moet ik doen als ik geen boekingsbevestiging heb gekregen, maar wel betaald heb?

    Als u binnen 30 minuten na het maken van uw boeking geen bevestiging heeft ontvangen, kan het zijn dat uw boeking niet is gelukt. U dient dan zo spoedig mogelijk telefonisch contact op te nemen met ons contactcenter, tel. 088 – 24 787 80. Wij proberen het ticket dan alsnog voor u te reserveren. Indien dit niet mogelijk is wordt uw betaling teruggestort.

  2. Hoe kan ik mijn boeking bekijken?

    U kunt uw boeking bekijken met uw reserveringsnummer en achternaam op www.checkmytrip.com.

  3. Ik wil een speciale afwijkende route boeken kan dat?

    Online is het niet mogelijk om routes met meerdere bestemmingen te boeken of bijvoorbeeld rond de wereld tickets wegens complexiteit hiervan. Hiervoor kunt u contact opnemen met ons contactcenter 088 – 24 787 80.

Reisinformatie

  1. Hoe lang van te voren moet ik inchecken?

    Voor vluchten binnen Europa adviseren wij over het algemeen twee uur van tevoren in te checken en buiten Europa drie uur voor vertrek. Voor risicobestemmingen zoals de Verenigde Staten en Israël, geldt ook een minimale inchecktijd van drie uur voor vertrek in verband met veiligheidscontrole. Incheckbalies zijn over het algemeen tot een half uur voor vertrek open. Checkt u korter dan 2 uur van te voren in, dan loopt u het risico dat u uw vlucht mist.

  2. Kan ik online inchecken?

    De meeste luchtvaartmaatschappijen bieden de mogelijkheid om vanaf 24 uur voor vertrek via hun website online in te checken.

  3. Wat is een lowcost vlucht?

    Lowcost maatschappijen zijn luchtvaartmaatschappijen die goedkope vluchten aanbieden naar voornamelijk bestemmingen binnen Europa. Bij de meeste lowcost maatschappijen zit in de ticketprijs geen maaltijd en bagage inbegrepen. Om deze reden kan er een lage ticketprijs aangeboden worden.

Wijzigen en annuleren

  1. Hoe kan ik mijn vliegticket wijzigen of annuleren?

    Neem hiervoor contact met ons op via 088 – 24 787 80 of mail naar info@vliegcenter.nl. Let op er zijn kosten verbonden het wijzigen/annuleren van uw vliegticket.

Bagage

  1. Hoeveel bagage mag ik meenemen?

    De hoeveelheid bagage die u mag meenemen is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waar u mee vliegt. Een luchtvaartmaatschappij heeft zelf regels opgesteld over hoe zwaar uw bagage mag zijn. En van welke afmetingen, zodat alles goed in de bagageruimte past. Luchtvaartmaatschappijen maken onderscheid tussen bagage die u incheckt (ruimbagage) en de bagage die u meeneemt in het vliegtuig (handbagage). Voor meer informatie over de hoeveelheid bagage die u mag meenemen kijkt u op de website van de luchtvaartmaatschappij.

  2. Mag ik handbagage meenemen?

    Handbagage is bagage die niet in het ruim van het vliegtuig vervoerd wordt. Deze bagage mag mee aan boord. U hoeft deze bagage niet in te checken. Per luchtvaartmaatschappij kunnen de voorwaarden voor handbagage verschillen. U mag in de regel per passagier 1 stuk handbagage meenemen, met een maximale afmeting van 55 x 35 x 25 cm en met een maximaal gewicht van 8 kg.

Betaling en kosten

  1. Wat zijn de boekingskosten?

    Boekingskosten zijn de kosten die berekend worden voor het afhandelen van uw boeking en bedragen € 25,- per ticket.

  2. Wordt er BTW geheven op vliegtickets?

    Nee, vliegtickets zijn vrijgesteld van BTW,  dit dient niet verward te worden met luchthavenbelasting.

  3. Wat zijn de verschillende betaalmethoden?

    U kunt bij ons betalen met iDeal en CreditCard (American Express, Visa en MasterCard).

Verzekeringen

  1. Wat is de Vliegticketgarantie?

    Met Vliegticketgarantie bent u verzekerd dat u bij een faillissement van de luchtvaartmaatschappij uw betaalde ticketprijs terug krijgt. De Vliegticketgarantie sluit u af bij Vliegcenter.nl voor slechts € 6,00.

  2. Wat is een reisverzekering?

    Een reisverzekering is een verzekering tegen schade die wordt opgelopen tijdens het reizen. Een reisverzekering dient als aanvulling op reeds afgesloten verzekeringen zoals de zorgverzekering, inboedelverzekering en autoverzekering. Een aflopende reisverzekering wordt afgesloten voor de duur van één vakantie/vliegreis. De dekking vangt aan op het moment dat de reis is aangevangen. Let op een reisverzekering kan alleen worden afgesloten voor passagiers met een vaste woon- of verblijfplaats in Nederland.

  3. Wat is een annuleringsverzekering?

    Met een annuleringsverzekering voorkomt u hoge kosten als u plotseling uw reis moet annuleren. Voordelen hiervan zijn dat u voor en tijdens uw reis bent gedekt tegen annuleringskosten, geen tot beperkt eigen risico heeft en de gehele reissom retour krijgt als u uw reis tussentijds heeft moeten onderbreken.

Klachten

  1. Heeft u een klacht over uw reis?

    Indien u een klacht heeft over de uitvoering van vluchten, bagage afhandeling of incheckprocedure kunt u direct contact op nemen met de betreffende luchtvaartmaatschappij omdat zij verantwoordelijk zijn voor de uitvoering van de gereserveerde diensten. Voor informatie over een luchtvaartmaatschappij kunt u contact met ons opnemen via 088 – 24 787 80.

  2. Waar kan ik mijn klacht indienen?

    Als u een klacht heeft over de service van Vliegcenter.nl kunt dit mailen naar info@vliegcenter.nl met daarbij een uitgebreide beschrijving onder vermelding van uw reserveringscode. Wij proberen binnen 2 weken te reageren op uw e-mail/klacht.